Sep 2, 2009

Pak Polisi

nampaknya 2 hari berturut-turut ahkak kena tahan ngan pak polisi deh...

kisah pertama:

tghari smlm, otw to kl fr da curve wif my bro, merempit di atas jalan raya, mana nak tau ari cuti cam gini dorang keje gak..ahkak xde la bawak laju pun, tetiba adikku gtau, tu ha ada org tembak *speed trap*..aiyo...adakah ku sudah terkena?







jeng jeng jeng....




kt depan tu, elok je, geng2 abg polis dok tahan mana2 keta yg didapati melebihi kelajuan yang telah ditetapkan *60kmh rasanya*...kita tgk sapa yg kena, smbil aku n adik cepat2 tarik seat belt =)

tiba smp je keta aku dpn bro tu, dia tiup wisel suh ke tepi..aiyo, ahkak sudah kena dong..!

xpela, saman jek la..dah mmg guer xperasan pun *diri sndiri cuai*

aku park keta kt tepi, xde lak org nk tegur aku, masing2 dok bz..kang ku blah je kang =)

erm, dlm 2-3 minit br sorang abg polis dtg kt tepi keta aku..

he : selamat tengahari cik
me: selamat tengahari
he : nak g mana?
me: nak anta adik ke ktm, dia nk kejar tren *mmg betul pun, adik aku nk blk seremban*
he : ni dah lebih km ni cik *sambil menunjukkan pada file dia 34 - 98*
me: erk..?
he : erm, tak pe, cik jln dulu...
me: jalan? ok...

dia pun terus jalan ke dpn, ke keta lain lak..

aku blur2 lg, dok tanya adik aku, kita leh jalan ke?...sambil tekan minyak keta....

fuhhh, lepas....




kisah kedua:

selesai buka posa ngan nor n nadia kt ofis, lebih kurang 9pm ku terus pulang ke rumah...sesaja lalu short cut..ye la, jln baru n dekat skit, xde traffic lite lak tu *tp seram gak cos jln tu sunyi*..mcm biasala, seat belt, mmg lupa nak pakai....

sedang elok aku masuk aje simpang....

aiyo!!....diorang ada la pulak...*hey, abg ni x g terawih ke?*

nk tarik seat belt mmg tak sempat da...ku berserah....

sampai je dpn sorang bro tu,

he : salam, nk g mana cik laju2 ni?
me: wsalam, ha, nak blk umah...laju ke? xla...*xdela laju sgt pun aku bwk, cuma tkt2 skit tu yg nk cepat*
he : cik ni tak sayang nyawa ke? *sambil tarik seat belt aku*
me: erk? saya baru je bukak seat belt ni, dah nak sampai umah da, umah saya dpn tu jek...
he : cik ni.....*mengeluh nampak, sambil menyuluh seat blkg keta aku*
he : apa tu cik, keliwon ke?
me: ish mana de keliwon bulan posa ni..tu beg saya..*merujuk beg laptop aku kt seat belakang*
he : keliwon sesat tu cik *amboi sempat buat lawak ye - sambil muka control senyum*
he : ok jalan...
me : terima kasih....*ku terus tekan minyak*

huhuhu...abg polis ni, siap gurau2 ngan aku yer, nasib baik muda lagi, tanak amik no fon syaa ke? hahaha....hampeh tul! laluan tu skrang dorang dok jaga n biasa tahan motosikal, may b jalan tu baru buka n org pun tak byk lalu kot...ntah camane mlm ni aku terkena lak.

heheh....lepas...kalau kena, makcik plan nk g anta surat chenta itu pd enchek itu, mtk tlg dia settlekan sume..melayang duet ahkak nk raya...

kira ni pengalaman baru aku kena tahan ngan polis 2 hari berturut2...sebelum ni baru 2 kali aku terkena, first time last year raya..ops sikap di LPT, melayang duit makcik rm300 dan yang kedua time blk kerja di waktu maghrib, ku tersilap lalu jln..mana nak tau sebenarnya tak leh masuk laluan kiri..nasib baik pakcik tu tlg gtau, n terjumpa org senegeri...hahaha lawak betul...

kesimpulannya, berhati2 ketika memandu..sentiasa memakai tali pinggang keledar, ingatlah orang tersayang hahahah..last but nt least, don't drink and drive =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...